dinsdag 7 september 2010

Kangaroes en kinderen

De kinderen zijn helemaal weg van kangaroes. Er zijn talloze parken waar ze kangaroes kunnen voeren en aaien en samen met de koala's is dat altijd het hoogtepunt van zo'n park. En toegegeven, het is wel grappig om zo'n beest van dichtbij te zien.

Een ander soort kangaroe is de Nederlandse School de Kangaroe hier in Sydney. De school heeft ongeveer 150 leerlingen en een team van heel enthousiaste leraren. Sebastiaan en Julia gaan er altijd met erg veel plezier heen, ondanks het feit dat het aan het einde van een toch al lange schooldag is. Op school gaat het voornamelijk om de Nederlandse taal, maar ze spelen er ook met andere Nederlandse kinderen en leren wat over de Nederlandse cultuur. Ook blijven ze een beetje bij met de onderwijsmethoden van Nederland wat voor veel kinderen helpt bij een eventuele terugkeer. Vanavond heb ik de eerste bestuursvergadering van de Kangaroe meegemaakt. Als (nu nog) waarnemend penningmeester ga ik mijn bijdrage leveren aan de school. Hele enthousiaste en betrokken medebestuursleden en een school met een hele mooie toekomst. Ik heb er enorm veel zin in en binnenkort vast en zeker meer hierover!

O ja, we hebben nu ook een nieuwe premier, Julia Gillard. Australie kan zich scharen in het rijtje met landen met vrouwelijke premiers. Ik kan de volgende verzinnen: UK, Nieuw Zeeland, Ijsland, Duitsland, Indonesie, Pakistan, Israel, ben ik nog iets vergeten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten