donderdag 4 maart 2010

Pimp your plate


Als je er op let zie je er steeds meer. Dat merkte ik toen ik net een mint-groene eend had gekocht in 1986, iedereen leek er een te hebben. Nu valt het mij op wanneer ik op kentekens let: er rijden enorm veel auto's rond met 'customized', persoonlijke kentekens. Alleen deze week zag ik de volgende kentekens: COOL, ENERGY, CREATE, BMW325, JAG1 en BENDS (zie foto). Mensen lijken er heel wat voor over te hebben om van het kenteken een etiket van hun eigen karakter te maken. Doorgaans is het een directe verwijzing naar het automerk (hoewel ik de kentekens MICRA, SWIFT en LADA nog niet heb gespot) of de naam van de eigenaar. Verrassend is wel dat het populairder lijkt naarmate de auto duurder wordt. Het kan ook zijn dat het hand in hand gaat met de hoogte van de persoonlijke lening om de auto te betalen, daar ben ik nog niet uit.

Ik heb zlef nog even nagedacht over een mooi eigen kenteken. Sandra voelde niets voor SANNIE, hoewel die nog beschikbaar was, KRAS is wel toepasselijk na ons weekend off-roaden, maar het juistere SCRATCH is te lang. Alle combinaties met 4WD zijn al vergeven, dus mischien toch maar gewoon mijn eigen nummer houden.

En, hoewel VESPA niet meer beschikbaar is kan ik nog wel VESPA1 nemen. Mischien moet ik er toch maar snel bij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten