zaterdag 12 december 2009

Cole Classic

Australie is goed in z'n charity-events. Allerlei activiteiten voor het goede doel. De movember-maand is achter de rug (foto's met de snor-ontwikkeling houden jullie nog tegoed), maar nieuwe events komen en gaan. Een hardlooptocht van één mijl door de stad in kerstmannenpak, snacks en snoep op elke afdeling waarbij een deel van de opbrengst naar het goede doel gaat, kerstmarkten en natuurlijk de nodige sportevenementen. Iemand legde mij uit dat er hier weinig gesubsidieerd wordt en goede doelen veel meer dan in Nederland afhankelijk zijn van sponsorgelden. En dat zullen we weten. Dit keer heb ik mij zelf opgegeven voor een sponsor-event: een zwemtocht langs Manly beach, de Cole Classic op 7 februari. De supermarkt heeft er zijn naam al aan verbonden als sponsor en de deelname is bepaald niet gratis. Maar het is ongetwijfeld een leuk evenement en iets wat ik ook nog wel overleef, want laf als ik ben heb ik mij opgegeven voor de 1 kilometer. Vanochtend na de opgave ben ik gelijk maar eens in het zwembad gaan proberen hoe ver dat dan is. Enfin, mischien moet ik toch maar 2 kilometer gaan doen voor een echte uitdaging. In elk geval ga ik wel even trainen voor een goede tijd. En ik hoop dat ik wat meer mensen kan vinden om mee te doen, want dat is toch het leukste, je maakt er een echt familiedagje uit van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten