zaterdag 12 december 2009

Melbourne-Sydney, weg van de snelweg

Ik schreef al eerder over mijn roadtrip van Brisbane naar Sydney een paar weken geleden. 1000 kilometer snelweg met wat korte uitstapjes. Afgelopen week was ik voor mijn werk in Melbourne en in plaats van terug te vliegen had ik besloten de 1200 kilometer terug te rijden. Mischien een van de voordelen van hier alleen zijn, dat soort trips zijn snel besloten.Verrassend genoeg ben ik nog maar weinig mensen tegengekomen die deze rit hebben gemaakt. Verrassend, want het is een schitterende tocht langs de kust, door de bergen en vaak zonder een andere auto te zien.

Ik moet nog even vermelden dat ik gepland had om dit met de Tomtom te doen. In Brisbane was ik mijn nieuwe naviogator kwijtgeraakt en stond vrijdagmiddag op het punt om een nieuwe te kopen toen ik werd gebeld door het Hilton in Brisbane dat ze hem toch hadden gevonden. Prettig, omdat ik letterlijk op het punt stond om een neiuwe te kopen. Maar jammer omdat ik in Brisbane al had gebeld om te horen dat er niets was gevonden. Gevolg: met de kaart op schoot en google-maps op de telefoon mijzelf de stad uit navigeren.

Maar terug naar de rit, het is inderdaad een lange rit, maar vaak met uitzichten zo mooi dat ik het tot de mooiste tochten reken die we hier hebben gedaan. Ik zal de foto's maar voor zichzelf laten spreken.

Link naar de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten