zondag 1 november 2009

Amsterdam in Sydney



Zondag 1-11-2009, 13.43
Koud 24 uur in Sydney begin ik in stapjes mijn leven hier op te bouwn. Als goed 21e eeuwder heb ik direct na het inchecken in mijn appartement mij verbonden met de rest van de wereld door een simkaart en mobiele internet kaart te kopen. Dat je maar connected bent. Met de internet toegang heb ik een fietsenwinkel gevonden en, zoals een echte Nederlander betaamt, heb ik vanochtend een nieuew fiets gekocht. Compleet uiteraard met stevig slot maar ok, en dat voor Australie, met een fietshelm. Toegegeven, het voelt wat onwennig en staat niet geweldig, maar omdat iedereen het draagt is het niet zo erg. Nu de things nog (en hier is dat niet hetzelfde als een string!).
Ik zit nu bij Circular Quay met uitzicht op het Sydney Opera House en, verrassend, naast de Amsterdam, het cruiseschip van de Holland America Lijn.Zo zit dus de hele familie vlak bij Amsterdam vandaag, een mooie gedachte.
En wat ik van Sydney vind? Het wordt mooier met het uur, de zon schijnt heerlijk, de lucht is schoon, alles is mooi, af en schoon en er is geen herrie. Ga ik Mumbai missen? Mischien, maar nu even niet.

1 opmerking: