woensdag 11 november 2009

Op kamers

Vandaag ben ik opnieuw verhuist, ditmaal naar een ander deel van de stad, Pyrmont. In de afgelopen week heb ik in een serviced apartement gewoond in Kings Cross, zeg maar het Rembrands Plein van Sydney. Erg rumoerig, 's nachts vanwege de vele auto's in de straat en 's ochtends vanwege de bussen in race-mode, vuilniswagens in parkeerstand onder mijn raam en af en toe een brandweerwagen uit de kazerne om de hoek. En de kamer zelf die eigenljk niet meer was dan een slaapkamer met een keukenblok was ook al niet veel reden om te blijven. En toch, vanochtend bedacht ik me dat het toch wel gezellig was. Enfin, nu Pyrmont. De buurt ligt direct achter Darling Harbour en nu echt op loopafstand van kantoor (althans dat dacht ik vanochtend).
En ik zit op kamers. Vanwege de hoge huren in Sydney worden hier veel apartementen gedeeld en dat doe ik nu ook, zij het met de eigenaar. Hij werkt voor Asus, de makers van mijn laptop, dus wie weet komen er nog handige trucs los.
Vanochtend was een onhandige verhuizing. Met een grote koffer 2 zware tassen en 3 kleine tassen stond ik in de hal van het nieuwe apartement om er achter te komen dat ik een dag te vroeg was. Enige stress aan mijn kant, vooral omdat er niet werd opengedaan of opgenomen. Maar de aanhouder wint en uiteindelijk kon ik er toch in. Een gedeelde woonkamer en keuken,een eigen slaapkamer en badkamer en snel internet. Precies wat ik nodig heb. Nog 8 weken en dan kunnen we in ons eigen huis. Maar daarover hierna meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten