vrijdag 20 november 2009

Weekend

De derde week zit erop. Het leven begint steeds meer een normaal ritme te krijgen. 's Ochtends met de fiets naar kantoor, laverend tussen de andere fietsers en wandelaars door. Omdat het business district in Sydney relatief compact is komt bijna iedereen met openbaar vervoer naar kantoor. Dat betekend dat vanaf de verschillende bushaltes en treinstations 's ochtend enorm veel mensen naar kantoor wandelen. En dan zijn er de fietsers. Fietsers in Sydney zijn bepaald een klasse apart. Iedereen is gekleed voor een Alp-d'Huez beklimming. De fietsen zijn uitgerust voor een nachtelijke beklimming met dubbele voor- en achterlichten en bijna zonder uitzondering racefietsen of mountainbikes. Ik lijk de enige te zijn die in pak op de fiets zit en geen toeters en bellen gemonteerd heeft. Toegegeven, ik heb wel een fietshouder voor mijn Tomtom besteld en hiermee doe ik toch weer mee. En dan het gedrag. Voor de verandering is het geaccepteerd (althans zo lijkt het) om tegen het verkeer in te fietsen, op de stoep tussen de voetgangers te laveren en rode lichten te negeren. En dat maakt de stad verrassend fietser-vriendelijk, althans in mijn ogen.

Morgenmiddag ga ik BBQ-en bij Arjan in Queens Cliff. Voor die tijd even een duik in zee nemen bij Manly beach en koffie aan het strand. Dat beloofd een gezellige middag te worden en ik heb er nu al zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten