zondag 1 november 2009

Blind dates

De eerste dag op kantoor zit erop. Het moet gezegd, het voelde een beetje als een blind date waar beide partijen met spanning naar elkaar uitkijken hoe de ander is. En het verliep uitstekend.
De dag begon waar het hele avontuur begonnen is, koffie met Geoff op een terras om de hoek van kantoor. En wederom was het ongedwongen, een mix van koetjes, kalfjes en een beetje werk. En daarna kennismaken met het team. Eerst kort op kantoor en daarna, volgens goed lokaal gebruik, met z'n allen naar een terras voor koffie. Zoals beloofd bleek het team een mooie afspiegeling te zijn van de meeste landen die ik in de afgelopen periode heb gezien: India, Indonesie, China, maar ook Portugal, Sri Lanka en nu Nederland. Mijn internationale ervaring werd volgens mij wel op prijs gesteld.
Tja, en hoe loopt dan zo'n dag? Er is een uitgebreid programme opgesteld voor deze week. Vandaag zat daar een stadswandeling langs alle kantoren van de bank bij. Morgenmiddag na 14.00 borrelen met het team en Melbourne Cup kijken. De rest van de week staan verschillende afspraken gepland, maar is ook veel ruimte voor andere zaken, inclusief huizenjacht. De laid-back houding bestaat werkelijk!
Het is nu 18.15, de familie in Nederland is al een paar uur op maar ik heb ze net gemist voor de Skype, hopelijk later. Ik pak nu zelf de fiets voor een rondje door de buurt. Het is nog licht en aardig weer dus toch nog wat beweging. Morgen weer een dag, de blind date is succesvol verlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten