vrijdag 27 november 2009

Breakfast Creek Hotel


Afgelopen zomer was het er niet van gekomen, steak eten bij Breakfast Creek Hotel. Jason, een van onze Australische vrienden uit Mumbai had ons al eerder op het hart gedrukt om, wanneer we in Brisbane zouden komen, steak te eten bij dit hotel. Om allerlei redenen is dat in Juli niet gelukt dus het stond op de agenda. Gisteren en vandaag was ik voor mijn werk weer terug in Brisbane (Brissie voor de locals). En deze keer lukte het wel om hier heen te gaan. Welliswaar had mijn collega David de dag ervoor hier ook al gegeten maar hij was een gewillig slachtoffer.



Het moet gezegd, het bestellen heeft veel weg van een bezoek aan een slagerij. Grote stukken vlees liggen in een koelvitrine waar je je eigen stuk kunt uitzoeken. Het laat zich raden, alle stukken zijn groot, varieren van een 'ladies-portion'van 250 gram tot een volwassen T-bone steak van 750 gram. Daar ergens tussen heb ik een keuze gemaakt.

Naast de 'slagerij' was er ook nog een uitgebreide keuze aan lokale bieren. Vanochtend was dus een uitdaging. Maar goed dat ze een uur achter lopen op Sydney, hierdoor kwam er in elk geval nog iets van uitslapen.

Nu ben ik in Byron Bay, een van de leukere badplaatsen. Het is nu 'schoolies', feestweek voor de schoolverlaters. Dat gaat niet ongemerkt, morgen meer hierover.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten