maandag 16 november 2009

Zaterdagmarkt


Het is opvallend hoe veel er te doen is op een zaterdag in Sydney. Sportfestivals, cultuurevenementen en allehande markten. Zaterdag ben ik er weer op de fiets uitgetrokken, dit keer naar Glebe, een wijk in Sydney. Afgelopen weekend was ik hier ook, niet wetende dat het om de hoek ligt van waar ik nu woon. In een poging om een korte route te vinden heb ik een uur gedaan over wat in 10 minuten te rijden is, als je de weg weet.
Enfin, lokale marken zijn eigenlijk altijd leuk en geven een beetje een beeld van wat er leeft in een stad. Wat de boventoon voert zijn de etensstalletjes. Koffie met muffins, turks brood en aziatische snacks voeren de boventoon. Dan zijn er de chinezen die allehande waar verkopen, van hippe kleren en kinderspeelgoed tot goedkope electronica. Tenslotte, en dat is het leukst, de lokale 'handicraft', dingen gemaakt van hout, klei of andere materialen dat je op de de tafel, de haard en uiteindelijk in de la van de kast zet. Snuisterijen, maar toch leuk. Een beetje rondlopen, hapje eten, wijntje erbij, Australiers zijn er dol op. En ik eigenlijk ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten