woensdag 4 november 2009

Melbourne Cup

Mijn tweede dag op kantoor was volledig in de sfeer van wat ik van Australie verwachtte. Elk jaar wordt op 3 November de Melbourne Cup gehouden, een paardenrace waarover ik eergisteren al schreef. De Melbourne Cup is een jaarlijks race waarvoor het hele land stilstaat. In Victoria, de staat waar Melbourne in ligt, is het een vrije dag, in alle andere staten waar dit niet het geval is wordt evenzogoed niets meer gedaan na 1200 behalve uitgebreid lunchen en daarna borrelen.
Vlak voor vertrek vertrokken alle dames gezamenlijk naar het toilet (dat zie ik mannen nooit doen) om even later terug te komen, voorzien van impossante hoeden. De hoeden, het laat zich raden bij een race, varieerden van vogelveren in het haar tot heuse boeketjes, wederom in het haar. Mijn afdeling verzamelde in een bar in 'The Rocks' onder de Sydney Harbour Bridge, een mooie plek voor een uitgebreide borrel. Naarmate de middag vorderde voelde het meer en meer alsof ik al jaren in het team werk. Hier en daar begonnen we gezamenlijke kennissen te ontdekken (7 degrees of separation en zo) en de eerste uitnodiging voor een BBQ is binnen.

De rit naar huis was uiteindelijk een lange. De stad was broeierig, vol met mensen, uitgelaten na een dag borrelen. De buitensporig warme dag met 35 graden maakte het niet fietsen niet makkelijk en na thuiskomst ging het licht snel uit.

Vandaag is het gelukkig weer terug naar 25 graden, toch fijner op een werkdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten